Historia

Zarys historii marki SsangYong

SsangYong cieszy się ugruntowaną reputacją jako producent SUV-ów oraz samochodów turystycznych (RV-ów). Celem współpracy z firmą Mahindra jest umożliwienie firmie odgrywania ważnej roli na międzynarodowych rynkach samochodowych w niedalekiej przyszłości. Pierwszy krok w tym kierunku został podjęty poprzez debiut stworzonego na nowo SsangYong Korando.

 

2012

Sieć Dealerska liczy 20 Salonów i Serwisów. Do oferty wprowadzony jest nowy benzynowy silnik dla Korando, nowy model Actyon Sports. W drugiej połowie roku premierę będzie miał nowy Rexton.

Na licznych światowych targach motoryzacyjnych SsangYong pokazuje swoje concepty: XIV-1 i XIV-2, które wzbudzają duże zainteresowanie wśród mediów, ponieważ rozpoczęcie ich produkcji jest bliskie.

 

2011

SsangYong Motors Polska rozpoczyna budowę sieci Dealerskiej. W marcu oficjalną premiere na rynku polskim ma Nowe Korando – samochód, który wyznacza nowy kierunek rozwoju marki.

 

2010

Po okresie problemów, przyszłość jawi się teraz w jasnych kolorach dzięki współpracy z firmą Mahindra. SsangYong nieustannie pracuje nad stworzeniem nowych modeli oraz technologii. Wyznaczając Grupę Alcopa na importera SsangYong w Niemczech, Belgii, Holandii, Luksemburgu oraz Polsce. Oprócz istniejącej działalności importowej Alcopa w Szwajcarii, SsangYong zyskał silnego partnera dystrybucyjnego w ważnej części Europy.

 

2007

W 2007 roku firma SsangYong Motor wprowadziła program New Vision (Nowa Wizja) mający na celu rozwój biznesowy oraz stworzenie grupy prowadzącej działania o zasięgu globalnym w oparciu o wysokiej jakości produkty oraz długoterminowy plan strategiczny.

 

2001

W 2001 roku na rynku zadebiutował Rexton. W 2003 roku podążyły za nim: nowy Chairman oraz nowy Rexton z 2,7-litrowym silnikiem Diesla z wtryskiem typu Common Rail. Rok później na rynku zadebiutowały innowacyjne MPV oraz Rodius. Inne nowe modele z ostatnich dziesięciu lat to Kyron, Actyon oraz Actyon Sports.

 

1998

Jesienią 1997 roku firma SsangYong, jak wszystkie inne koreańskie firmy, mocno ucierpiała na skutek trudnej sytuacji gospodarczej w Azji. Firma połączyła siły z Grupą Daewoo w 1998 roku. Po końcu recesji firma SsangYong odłączyła się od Daewoo i kontynuowała niezależną działalność, czego skutkiem były przeprowadzone na szeroką skalę działania reorganizacyjne, mające na celu rozszerzenie możliwości badawczo-rozwojowych. Sieć dystrybucyjna została zmodernizowana.

 

1997

W 1997 roku firma SsangYong wkroczyła do sektora samochodów osobowych luksusowym autem Chairman.

 

1993

W 1993 roku firma SsangYong wprowadziła na rynek Musso, SUV-a z niepowtarzalną stylistyką oraz doskonałymi osiągami. W 1994 roku otworzona została nowoczesna fabryka silników w Changwon a w 1995 roku SsangYong Motor wypuścił na rynek vana Istana (znanego jako MB100), opracowanego wspólnie z Mercedes-Benz. Rok później na rynku zadebiutował Korando.

 

1990

Na początku lat dziewięćdziesiątych spółka Mercedes-Benz AG zainwestowała w SsangYong Motors w celu stworzenia strategicznego aliansu oraz partnerstwa w dziedzinie technologii, zarządzania oraz dystrybucji. Współpraca objęła: małe dostawcze pojazdy (1991), silniki Diesla (1993), luksusowe samochody osobowe (1993) oraz silniki benzynowe (1993) i pozwoliła firmie SsangYong opracowywać i tworzyć zaawansowane technologicznie samochody.

 

1988

W 1988 roku znaczące inwestycje doprowadziły do powstania Korando z napędem na cztery koła, pierwszego SUV-a w historii koreańskiego producenta samochodów. Od tego czasu firma SsangYong stała się liderem w budowaniu oraz produkcji SUV-ów w Korei Południowej.

 

1986

W 1986 roku do Grupy SsangYong dołączyła firma Keohwa Motors, specjalizująca się w produkcji Jeepów.

 

1954

SsangYong to ponad pół wieku doświadczeń w produkcji samochodów. Spółka, powstała w 1954 roku, w początkowym okresie opierała produkcję na pojazdach użytkowych, takich jak ciężarówki, autobusy oraz pojazdy specjalne (m.in. wozy strażackie).




Emisja CO2 i spalanie

KORANDO
2WD MT 16''/17''
Zużycie paliwa (l/100km):
- cykl pozamiejski 5,1
- cykl miejski 7,5
- cykl mieszany 6
Całkowita emisja CO2 w g/km: 157
Norma emisji spalin: Euro 5
Kategoria efektywności energetycznej (A-G) AT/MT: B
2WD MT 18''
Zużycie paliwa (l/100km):
- cykl pozamiejski 5,2
- cykl miejski 7,7
- cykl mieszany 6,1
Całkowita emisja CO2 w g/km: 159
Norma emisji spalin: Euro 5
Kategoria efektywności energetycznej (A-G) AT/MT: B
2WD AT
Zużycie paliwa (l/100km):
- cykl pozamiejski 6,1
- cykl miejski 9,4
- cykl mieszany 7,3
Całkowita emisja CO2 w g/km: 194
Norma emisji spalin: Euro 5
Kategoria efektywności energetycznej (A-G) AT/MT: D
4WD MT
Zużycie paliwa (l/100km):
- cykl pozamiejski 5,5
- cykl miejski 7,9
- cykl mieszany 6,4
Całkowita emisja CO2 w g/km: 169
Norma emisji spalin: Euro 5
Kategoria efektywności energetycznej (A-G) AT/MT: B
4WD AT
Zużycie paliwa (l/100km):
- cykl pozamiejski 6,3
- cykl miejski 9,6
- cykl mieszany 7,5
Całkowita emisja CO2 w g/km: 199
Norma emisji spalin: Euro 5
Kategoria efektywności energetycznej (A-G) AT/MT: D
REXTON 2
RX270 XDi
Zużycie paliwa (l/100km):
- cykl pozamiejski (MT) 8,2 (7,5)
- cykl miejski (MT) 12,7 (11,6)
- cykl mieszany (MT) 9,8 (9,0)
Całkowita emisja CO2 w g/km: 250 (232)
Norma emisji spalin: Euro 4
Kategoria efektywności energetycznej (A-G) AT/MT: F/E