Nasza strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej.

×

XAV-ADVENTURE to najnowszy koncepcyjny kompaktowy SUV SsangYonga. Natomiast XLV-AIR, następca modelu koncepcyjnego XLV, to wersja przedprodukcyjna modelu Tivoli Long.

 

XAV - Adventure

Koncepcja

XAV-Adventure to najnowszy koncepcyjny kompaktowy SUV SsangYonga. To spojrzenie w przyszłość, ilustracja tego, jak obecny crossover Korando może zostać zinterpretowany na nowo, jako czwarta odsłona tej długowiecznej i udanej marki samochodów.

 

XAV-Adventure, którego zobaczyć można było już podczas Wystawy Motoryzacyjnej w Seulu w tym roku, pomoże przedefiniować przyszłe trendy rozwoju kompaktowych SUV-ów SsangYonga. Pojazd ten, podobnie jak Tivoli, projektowany jest z myślą o potrzebach młodego, bardziej aktywnego pokolenia, które pragnie używać swojego samochodu zarówno w zabieganym życiu codziennym, jak i podczas wakacyjnych lub weekendowych wyjazdów.

 

Styl

 

XAV-Adventure to prawdziwy SUV, czyli samochód sportowo-użytkowy. Jego masywne proporcje i męska bryła przywodzą na myśl używane nie tak dawno temu popularne „trucki" z napędem 4x4: silny, mocny i z przestronną „kwadratową" przestrzenią wewnętrzną umożliwiającą zabieranie ze sobą dużego i nieporęcznego sprzętu sportowego.

 

Wnętrze wydaje się proste, a jednak jest pojemne i wysoce praktyczne. Z jednej strony współczesna i o luksusowym wyglądzie mieszanina czerni i naturalnych brązów, z drugiej – pełne wyobraźni dostosowanie samochodu do praktycznego użytkowania. Dla przykładu, schowek w tylnych drzwiach umożliwia załadowanie tych wszystkich dodatkowych przedmiotów, które potrzebne są podczas aktywnego wypadu poza miasto.

 

Wewnętrzny element dachu z włókna węglowego to składana powłoka płócienna. Rozwiązanie takie pozwala podróżującym cieszyć się otwartą przestrzenią i bliskością z otaczającej ich natury.

 

Wyposażenie

 

Samochód wyposażony jest w jeden z dwóch silników o pojemności 1,6 litra: wysokoprężny lub benzynowy, jak również w hybrydowy elektryczny system E-4WD. System E-4WD składa się z akumulatora litowo-jonowego i dwóch zamontowanych z tyłu silników elektrycznych, które umożliwiają jazdę w dwóch trybach: hybrydowo-oszczędnym i hybrydowo-wyczynowym. System oferuje również bezpieczną jazdę po bezdrożach oraz miejską.

 

Samochód dysponuje także systemem SsangYonga 3S-CUBE. Zawiera on specjalny czujnik z inteligentnym systemem kontroli ruchu, elektronicznie sterowanym zawieszeniem pneumatycznym i „wizją stereo", dzięki czemu automatycznie identyfikuje warunki panujące na drodze i dostosowuje zawieszenie w celu optymalizacji komfortu jazdy. W rezultacie jazda po wyboistym podłożu będzie miękka, zaś podczas szybkiego przemierzania autostrady zawieszenie usztywni się i obniży, by zwiększyć kontrolę nad pojazdem i zminimalizować ryzyko poślizgu lub wywrotki.

 

XAV-Adventure został zaprojektowany z myślą o przygodzie tam, gdzie nie sięgają drogi. Oferuje wysoki prześwit i duży kąt rampowy, jest także zdolny do brodzenia w wodzie i stromego podjazdu. Kolejny element zabezpieczenia samochodu to opony odporne na przebicie typu „run flat", których bieżnik nadaje się do jazdy zarówno po drogach, jaki i poza nimi.

 

XLV - Air

Koncepcja

Model koncepcyjny XLV-AIR jest po raz pierwszy wystawiany podczas tegorocznej Międzynarodowej Wystawy Motoryzacyjnej we Frankfurcie. To kontynuacja modelu koncepcyjnego XLV, który zaprezentowany został podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w 2014 roku.

Samochód jest wersją przedprodukcyjną modelu Tivoli Long, który ma wejść do sprzedaży w roku 2016, kiedy to przewidywana łączna sprzedaż modeli Tivoli i Tivoli Long przekroczyć ma 100 tysięcy sztuk.

 

Oparty na konstrukcji Tivoli XLV-AIR harmonijnie łączy w sobie wyróżniające SUV-y SsangYonga cechy nadwozia z charakterystycznymi elementami w dynamicznym stylu, takimi jak "płynna" linia dachu typowa dla sportowych coupe. Dodatkowo jednak dłuższa bryła maksymalizuje możliwości załadunkowe bagażnika, tak bardzo wymagane od wielozadaniowego SUV-a. Tivoli Long jest dłuższy od Tivoli o 279 mm i oferuje zwiększoną objętość załadunkową w wysokości 720 litrów, podczas gdy Tivoli dysponuje 423 litrami.

 

Koncepcja i styl

Projekt XLV-AIR oparty jest na filozofii projektowej SsangYonga "Nature born – 3 Motion", która uchwycić chce siłę i dynamikę spotykane w naturze. Idea ta przejawia się w dynamicznym wyglądzie, masywnej bryle i harmonijnie dopasowanej, płynnej linii dachu charakterystycznej dla modeli typu coupe. W rezultacie otrzymujemy eleganckie kombi z domieszką siły i męskości. W zamyśle projektantów samochód ten to coś więcej niż praktyczny środek transportu, to raczej pojazd, który gwarantuje kierowcy komfort, bezpieczeństwo i – w rzeczy samej – atrakcyjność. XLV-AIR doskonale wpisuje się w nowy trend marki ukierunkowany na produkowanie nowocześnie wyglądających miejskich SUV-ów, które oferują przyjemną jazdę podczas codziennego przemierzania ulic miasta.

 

Wygląd zewnętrzny

Stylistyka zewnętrzna XLV-AIR podąża za koncepcją marki wyrażoną hasłem "eXciting smart Lifestyle Vehicle". Subtelne acz dynamiczne linie charakterystyczne opływają rytmicznie całe nadwozie. Z przodu zarys błotnika przypomina rozwinięte skrzydła orła i elegancko integruje się z maskownicą oraz reflektorami, potęgując jednocześnie odczucia zarazem subtelności i wielkości. Inną cechą charakterystyczną najnowszych koncepcji SsangYonga jest czarny słupek D.

Ale XIV-AIR to nie tylko sportowy i dynamiczny wygląd na zewnątrz. To także rzadko spotykana przestronność wnętrza zarówno dla pasażerów, jak i dla bagażu. Czarna linia dachowa w podwójnej tonacji nadaje samochodowi lekki i sportowy wygląd, zaś pochylony czarny słupek A poszerza i otwiera wygląd z przodu.

Projekt frontu XLV-AIR czerpie silnie z modelu koncepcyjnego XIV-AIR zaprezentowanego na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu w 2014 roku i podkreśla jego dynamiczny, męski wizerunek przy pomocy czerwonych akcentów koncentrujących się wokół wlotu powietrza, bocznych progów oraz poniżej tylnego zderzaka.

 

Wnętrze

Podobnie jak w przypadku wyglądu zewnętrznego, także projekt wnętrza stwarza dynamiczne środowisko. Ten sam element rozpiętych skrzydeł, który rozpoznajemy na przedzie samochodu, wykorzystany został w projekcie deski rozdzielczej, maksymalizując tym samym poczucie przestrzeni i szerokości wnętrza przy jednoczesnym zachowaniu wierności inspiracji naturą.

Funkcjonalne piękno osiągnięto dzięki prostemu projektowi. Wyrafinowane czarne wnętrze komponuje się doskonale z beżowymi detalami i zapewnia użytkownikom poczucie przytulności. Fotele przednie, obleczone nowatorskim materiałem typu "geonic" wyprodukowanym we współpracy z Kolon Glotech, są wentylowane i pokryte naturalnymi wzorami, współgrającymi z ogólnym zamysłem projektowym.

 

Ekologiczny napęd

XLV-AIR wyposażony może być albo w 1,6-litrowy silnik benzynowy w standardzie Euro 6, albo 1,6-litrowy silnik wysokoprężny. Wybrać można także ręczną lub automatyczną 6-biegową skrzynię biegów oraz napęd na dwa lub cztery koła. Dzięki elektrycznemu wspomaganiu kierownicy prowadzenie pojazdu jest bezwysiłkowe, a system Stop/Start w modelach ze skrzynią 6-biegową redukuje dodatkowo emisję CO2.

Aby dostosować się do standardów panujących na rynkach europejskich, poziom emisji CO2 dla 1,6-litrowego silnika Diesla (115 KM) wynosi zaledwie 120-130 g/km (napęd na dwa koła, ręczna skrzynia biegów, system Start/Stop), podczas gdy dla 1,6-litrowego silnika benzynowego (napęd na dwa koła, ręczna skrzynia biegów, system Start/Stop) emisja CO2 wynosi 160-170 g/km i jest idealna dla tych, którzy szukają ekonomicznej jazdy w niższych i średnich zakresach prędkości.

 

Wyposażenie

Doskonała specyfikacja samochodu zawiera takie elementy najnowszych technologii jak elektryczne wspomaganie kierownicy, inteligentny system kierowania i system Start/Stop, zaś w wyposażeniu zawarto m.in. elektrycznie sterowany szyberdach z funkcją zapobiegającą zakleszczeniu, nawigację TomTom z 7-calowym ekranem, inteligentny system audio, wentylowane przednie fotele, dwustrefową klimatyzację i kamerę cofania. Priorytetowy charakter bezpieczeństwa uwydatnia się w zastosowaniu elektronicznego programu stabilizacji (ESP), użyciu siedmiu poduszek powietrznych (dwie z przodu, dwie po bokach, dwie kurtyny powietrzne i ochrona kolan kierowcy) oraz montażu reflektorów HID.