Nasza strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej.

×

60 lat po swoich narodzinach SsangYong wygląda jak nowy i z ufnością spogląda w przyszłość.Koreański pionier w dziedzinie rekreacyjnych pojazdów terenowych ponownie cieszy się doskonałym zdrowiem i chwali się ambitnymi planami.


>Wraz z modelem New Korando firma otworzyła drogę do rozwoju czterech nowych samochodów typu SUV. Projekt ten wymagać będzie 1 miliarda dolarów inwestycji. Ofensywa rozpocznie się w 2015 r. od modelu kompaktowego crossovera o kryptonimie X100, którego pierwsza wersja cieszyła się wielkim zainteresowaniem na zeszłotygodniowej wystawie motoryzacyjnej w Brukseli.

SsangYong narodził się 60 lat temu jako producent samochodów użytkowych. Od tego czasu firma stała się ekspertem od samochodów terenowych. W latach 80-ych, kiedy w Korei rozpoczęto sprzedawać modele Korando, wykształcił się zupełnie nowy segment: SUV. Owocna współpraca z Mercedesem Benz w latach 90-ych zaowocowała światowym sukcesem modeli Musso (1993) i Rexton (2001). Solidność, niezawodność i jakość samochodów terenowych marki SsangYong pozwoliły osiągnąć solidną reputację na światowych rynkach.

W 2011 r. SsangYong został przejęty przez giganta z Indii – grupę kapitałową Mahindra&Mahindra, dzięki czemu uzyskał środki pozwalające mu odzyskać siłę i energię, które od początku cechowały tę pionierską firmę. Tymczasem modele New Korando, Actyon Sports i Rexton W zyskały solidną pozycję na rynku i położyły silne podstawy pod dalszy rozwój marki. „Od 2015 r. będziemy wprowadzać na rynek po jednym produkcie rocznie, przez co umocnimy światową pozycję SsangYonga, jako firmy z hasłami zrównoważonego rozwoju wypisanymi na sztandarach, a także jako producenta pojazdów SUV o doskonałej relacji jakości do ceny.” - mówi Li Ju-il, dyrektor generalny firmy.

Silne inwestycje dla wielkich ambicji

Pod koniec 2013 roku SsangYong ogłosił zamiar zainwestowania 1 miliarda dolarów w rozwój czterech nowych modeli SUV. Więcej, fundusze te mają wzrosnąć, jeśli firma utrzyma swój dotychczasowy wzrost, notowany w ostatnich latach. W 2013 r. sprzedaż samochodów na rynku w Korei wzrosła o 34.1%, podczas gdy eksport wzrósł o 11.9%. Dzięki tym osiągnięciom SsangYong osiągął w zeszłym roku status najszybciej rozwijającego się producenta samochodów w Korei. Firma planuje, że wzrost ten zostanie dodatkowo wzmocniony dzięki modelowi X100, którego wersja koncepcyjna SIV-1 (od Smart Interface Vehicle) przyciąga wzrok na wszystkich salonach samochodowych świata. Za fascynującym projektem tego kompaktowego crossovera kryją się zaawansowane technologie infotainmentowe (informacja + rozrywka) i szkoleniowe, co szczególnie powinno przypaść do gustu młodszych odbiorców. Wersja produkcyjna tego modelu ma zjechać z taśmy w odnowionej fabryce w Pyeongtaek w przyszłym roku.

Aby zrealizować swoje cele, SsangYong nie będzie jednak polegał wyłącznie na X100. Producent zapowiada premierę jednego modelu rocznie poczynając od 2015 roku. Tak zróżnicowana oferta ma odpowiadać na życzenia i potrzeby klientów na całym świecie – nie tylko pod względem wzornictwa i technologii, ale także dynamiki jazdy, komfortu, ekologii i bezpieczeństwa. Z tymi nowymi okrętami flagowymi firma planuje zdobyć przyczółki na rynku amerykańskim, nie spuszczając z celownika państw takich jak Chiny, Indonezja, Australia i RPA.