Nasza strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej.

×

Podczas trwającego właśnie Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie SsangYong Motor pokazał dzisiaj po raz pierwszy swój – ciągle rozwijany – nowy strategiczny samochód koncepcyjny.

Zaprezentowany razem z innymi najważniejszymi modelami firmy, samochód XLV stanowi wgląd w przyszłość produkcji SsangYonga oraz dowodzi, że firma gotowa jest na podbój Europejskich rynków.

W dniu dzisiejszym, podczas 84 Międzynarodowego Salonu Samochodowego SsangYong zorganizował – w obecności dyr. gen. firmy Li Ju-ila oraz przewodniczącego związku zawodowego pracowników SsangYonga, Kim Kju-hana – specjalną konferencję dla dziennikarzy, na której zaprezentował samochód XLV (eXciting smart-Lifestyle Vehicle, czyli Ekscytujący, Inteligentny i Stylowy Pojazd), opisywany jako strategiczny samochód koncepcyjny SUV dla eleganckiego użytkownika.

Podczas pokazu pokazano także najważniejsze modele przeznaczone na wciąż rosnący rynek samochodów SUV w Europie. Wśród prezentowanych samochodów znalazł się New Korando, niepokazywany jeszcze na targach samochodowych od czasu swojej premiery na światowych rynkach, oraz New Rodius i Actyon Sports.

Dane opisujące sprzedaż samochodów SsangYonga w Europie dobitnie wskazują na poprawę wyników, a swoją prezentacją w Genewie firma planuje przedstawic się europejskim konsumentom, tak, że stanie się to wstępem do walki o dominującą pozycję na europejskim rynku samochodów SUV.

XLV pomieści aż siedem osób – jest dłuższy o 290 mm od prezentowanych na targach we Frankfurcie w 2011 r. samochodów koncepcyjnych z serii XIV. Samochód XLV to nowy samochód koncepcyjny, przeznaczony dla eleganckiego i pewnego siebie użytkownika, prowadzącego aktywny tryb życia i szukającego praktycznego samochodu.

Dzięki zwiększonej przestronności wnętrza XLV mieści w sobie aż siedem foteli, ułożonych w układzie 2+2+2+1. Nowością, mającą na celu zwiększenie swobody komunikacji między pasażerami, jest ruchomy fotel “+1”, który można przesuwać pomiędzy drugim i trzecim rzędem. W ten sposób SangYong realizuje swoją filozofię tworzenia “elastycznej przestrzeni komunikacji”.

Ale to nie wszystko. Koncepcyjność samochodu XLV nie sprowadza się do stworzenia zwykłego środka transportu. Jazda tym samochodem ma być nie tylko wygodna i bezpieczna, ale także pełna wrażeń i przyjemności. Wchodząca w skład filozofii projektowej firmy o nazwie “Nature-born 3Motion” idea “Rytmicznego Ruchu” leży u podstaw projektu opływowej i dynamicznej karoseri.

Samochód z przodu – dzięki płynnemu połączeniu osłony chłodnicy z lampami – jest szeroki i emanuje siłą. Opływowe linie boczne, biegnące przez całą długość pojazdu, oraz zamaszysta charakterystyczne pionowe linie definiują pełną wyrazu bryłę tego dynamicznego pojazdu.

Szersze wnętrze samochodu podkreśla jego funkcjonalne piękno poprzez zastosowanie prostego języka projektowego. Przestrzeń kabiny została maksymalnie powiększona dla komfortu pasażerów, którzy mogą się w niej czuć się jak w objęciach natury.

Na szczególną uwagę zasługuje realizacja systemu SsangYonga o nazwie “3S-Cube”, na który składają się trzy kluczowe dla przyszłej produkcji firmy koncepty: Smart-link, Safe-way i Special-sense.

Smart-link (Inteligentne łącze) zapewnia stałą łączność samochodu z inteligentnym urządzeniem przenośnym i umożliwia natychmiastową aktualizację różnych funkcji, jak również odpowiada za liczne systemy kontroli pojazdu. Safe-way (Bezpieczna droga) gwarantuje bezpieczną jazdę poprzez “świadomość sytuacyjną”, która identyfikuje takie aspekty sytuacji na drodze jak warunki jezdne i kondycję prowadzącego. I wreszcie Special-sense (Specjalny zmysł), które umożliwia kierowcy personalizację przestrzeni zapewniając mu konfigurowalny zestaw zegarów w najwyższej rozdzielczości (full-HD).

XLV cechuje się wysoką wydajnością spalania paliwa oraz obniżoną emisją dwutlenku węgla – wszystko dzięki napędzanemu prądem 48 V napędowi hybrydowemu składającemu się z silnika Diesla o pojemności 1,6 l oraz silnika elektrycznego o mocy 10 kW zasilanego akumulatorem litowo-jonowym o produktywności energetycznej 500 Wh.

Podczas Salonu po raz pierwszy dokonano także prezentacji samochodu New Korando. Od swojej zeszłorocznej premiery ten o strategicznym znaczeniu dla globalnych planów SsangYonga model otrzymuje dobre recenzje i notuje zwiększająca się sprzedaż na rynkach europejskich.

Nowe Korando przeszło gruntowną modernizację zarówno w wyglądzie zewnętrznym, jak i wewnętrznym, którą oparto na dogłębnej analizie rynkowej, i obecnie zdecydowanie góruje jakością nad pozostałymi samochodami w tej klasie. Aby utrzymać konkurencyjność na rynku, a klientom europejskim zaoferować jak najbogatszą ofertę, modelowi Korando towarzyszy zestaw trzech silników do wyboru: dwa silniki Diesla e-XDi200 oraz e-XDi200 o niskiej emisji CO2, a także silnik benzynowy e-XGi200.

Od czasu światowej premiery Nowego Korando oraz Nowego Rodiusa sprzedaż SsangYonga na rynkach w Europie wykazuje silne oznaki poprawy, i to mimo obserwowanego wciąż na głównych rynkach spowolnienia.

Biorąc pod uwagę ciągły wzrost europejskiego rynku samochodów SUV SsangYong żywi gorące nadzieje na zwiększenie sprzedaży na naszym kontynencie poprzez umocnienie swojej reputacji producenta doskonałych samochodów SUV.

Poprzez dywersyfikację i przeniesienie głównego nacisku z rynków w Rosji i Ameryce Łacińskiej na Chiny i Europę SsangYong planuje sprzedać w tym roku 91 tys. samochodów na rynkach zagranicznych, bijąc tym samym swój absolutny rekord sprzedaży osiągnięty w zeszłym roku.

Podczas trwającego właśnie Salonu SsangYong planuje zorganizować szereg imprez dla dystrybutorów z różnych krajów, podczas których dzielić się będzie swoimi pomysłami i strategiami służącymi ekspansji na nowe rynki.